Szilard!
Ha nem tudnam, a leveledbol akkor is kitalalnam, hogy mernok vagy
es nem filozofus. Ezert merem megkerdezni Toled (de csak halkan,
meg ne tudjak masok, milyen tudatlan vagyok): mi a fenetol
kornyezetbaratabb a biodizel, mint az asvanyi.
En csak azt latom, hogy szenhidrogen molekulakbol all ez is, az is.
Levegovel keverve (nem oxigennel!) egetjuk el ezt is, azt is.
Feltetelezem, hogy hasonlo egesterben, hasonlo
kompresszioviszony mellett, hasonlo keveredesi viszonyok lesznek,
hasonlo homersekletcsucsok lepnek fel, es az eges idobeli lefolyasa
is hasonlo lesz. (Ugyanis ha ezek a feltetelek nem teljesulnek, a
motor hatasfoka rosszabb lessz --> nagyobb uzemanyag fogyasztas
--> tobb szendioxid --> jobban futott uveghaz)
Ezek utan amit szeretnek megtudni: mitol lesz kevesebb a keletkezo
nitrogenoxid, szenmonoxid, korom, rosszul eleget szenhidrogen
(koztuk azok a rakkelto aromasok, amelyek nem az uzemanyagban
vannak, hanem a tokeletlen eges soran keletkeznek). Mert azt, miert
kerul ketszer annyiba, mint az asvanyi eredetu es miert jo a
mezogazdasagnak, azt mar ertem. Azt pedig Te irod, hogy
"A jelenlegi szinten tenyleg dragabb az eloallitasa, mivel a technologia igen
energiaigenyes es eros kemhatasu anyagokkal dolgozik,.."
amit en ugy forditok le a sajat nyelvemre, hogy a kozvetett
szennyezo hatasa sokkal nagyobb.
Remelem meg tudsz nyugtatni.
Ja, igen. Azt a hirt en is hallottam, hogy
"A nemet kornyezetvedelmi miniszterium nem tamogatja a biodizel
bevezeteset, mert az semmilyen gazdasagi, kornyezetvdelmi elonnyel
nem jar. ...."
Csakhogy nekem errol az jutott eszembe, hogy szinte termeszetes,
hogy akkor nalunk most lesz belole orszagos program.
Gacs Ivan
|