Hello!
Hangtechnikaban talan nem vagyok a legjobb, de:
- A Technics gyart hangfalakat, (Technics M300 2
etc. Otthoni felhasznalasra szerintem ezek boven
elegek (Melyik CD fog leadni 80kHz-es magas-
hangokat?) Az also hatarfrekvencia mar egy ki-
csivel roszabb, de maga a hangfal is kis meretu,
igaz 3 utan 4 hangszoros, az alja 35Hz korul van.
Ara olyan 44e HUF/db. Itt is lehet felfele lepkedni,
a csucs jelenleg a Technics M10000, Frekvencia
atvitele 25Hz-100kHz, 600/1200W 4 utas, 8
hangszoros, minden hangszoro kulon hajthato,
170 cm magas, 160 Kg sulyu, a darabara kb.
500e HUF.
Egyeb temahoz hozzaszolva:
-Az analog technikaban NINCS felbontas. Mar az
analog szo jelentese is kizarja ezt a suletlenseget
(Elektronika ora kb. szakkozepiskola 1 ev 1 ora:
Analog jel: folyamatosan valtozik, nem vesz fel
diszkret ertekeket, digitalis jel: vajon...)
- Jitter hiba: Tudtommal ennek a hibanak semmi koze
a DAC-hoz. Mi is a DAC? Jo esetben egy tobbemitteres
tranziszotrbol allo kapcsolo: LSB: 1 emitter, MSB: 2^bitek
szamu emitter (ha jol emlekszem) 16 bitnel: 65535 emitter
. Az egyszerubb (de nagyonkorrekt megoldasok) az R-2R
halozatok. Itt nincs helye semmilyen hibanak, kiv. ha pon-
tatlan, ingadozik a referenciafeszultseg, no a konvertalasi
hiba, vagy pontatlanok az alkatreszek (R-2R-nel meg ez
is valoszinutlen, mert egy szeriabol kerulnek ki az ellenal-
lasok es mind hajszalpontosan egyformak, mar a gyartas-
technologiabol kifolyolag is...). Van meg olyan, hogy 1 bites
D/A. Ez ugy mukodik, hogy az elozo jelszinthez "1" bit ha-
tasara hozzaadja a ref. feszultseget, 0-nal pedig kivonja
belole. Ennek hatranya: nincs pontos digitalis nulla,
viszont szebben koveti a szinuszjelet, mint a tobbi...
(A/D konverzional is hasznaljak). Ja igen: az 1 bites
atalakitonal mindegy, hogy 8-16-24 vagy esetleg 32
bites adatot kap, mindig jol mukodik, csak a ref. fesz.
osztasat kell pontosan beallitani: (Ful ref. fesz/2^bitek
szama)
-CD iraskor az iro nem tesz kulonbseget analog CD
illetve szamitogepes adatlemez irasakor. Mindig pon-
tosan ugyanugy ir: 4-7mW lezer be/ki. Lemezen ta-
lalhato szinkronjel figyel, elteres eseten korrekcio, ba-
razdaban tartas. A szinkron jel egyebkent egy fix
22050Hz-es jel, ez elore ra van rakva a lemezre.
-Remek teszt egy audiolemez irasa utan: ad1. vegy
egy Panasonic MEMORIAS discmant. (SL-310 pl)
Ad2. Rakd bele a frissen irott lemezt
Ad3. Kapcsold be az anti-shockot
Ad4. Lokd meg tobbszor erosen a playert, es
nezd meg, hogy mit jelez ugrik-e vagy sem.
Ad5. Ismet eld meg minden egyes tracknel.
Ha minden siman ment akkor van egy f@sz@
lemezed, ha leesett a memoria toltottsege 0-ra,
megugrott, esetleg be sem volt hajlando olvasni
az adott tracket, vagy lejatszas kozben minden to-
vabbi ok nelkul kiurul a tar, akkor sajnos gyartottal
egy soralatetet (botfulu szomszednak el lehet sozni
az asztali playerek altalaban gond nelkul jatszak eze-
ket a disceket.)
Ennyi voltam. Udv: KTTech
|
> probalkozz a Szondi utcai Hifi Barlangban (egesz kozel a
> Naluk van lehetoseg a rendszereket meghallgatni
Igen, sot ha akarod, viheted a sajat cuccodat is, es ahhoz kapcsoljak a
meghallgatandot. Pl. sajat erositohoz a hangfalat.
> az ott dolgozo sracok is valamivel lelkesebbek/tajekozottabbak mint a
> muszaki boltokban dolgozok atlaga.
Csak az egyikuk kisse fanatikus... Tegnap meg akart gyozni, hogy az
erositonek jobb lesz a hangja, ha levesszuk a hazat, merthogy a boritas
"beszoritja a zavarokat az aramkorokbe".
Ed
Szemelyes valaszt a fent jelzett cimre kuldhetsz, ha kijavitod.
I don't want ANY spam! [...] I don't like spam! [Monty Python]
|